Zdjęcia TatrGaleria

W dolinie Rybiego Potoku

Zdjęcia Tatr Dol. Gąsiennicowa - Kościelec

Do Doliny Gąsiennicowej docieramy jedną z kilku możliwych dróg. Najłatwiejsze dojście jest od strony Kasprowego Wierchu na który wjeżdżamy kolejką linową, a następnie schodzimy żółtym szlakiem. Od strony Kuźnic można dojść przez Dolinę Jaworzynka znakami żółtymi lub przez Boczań znakami niebieskimi. Następną alternatywą jest droga którą dowożone jest zaopatrzenie dla schroniska – jest to droga z Brzezin przez Psią Trawkę. Droga ta jest dość monotonna, niewygodna w chodzeniu ze względu na otoczaki którymi jest wyłożona, ale w zimie, przy dużym zagrożeniu lawinowym może być jedynym sposobem dojścia do schroniska.
Ze schroniska udajemy się niebiskim szlakiem do Czarnego Stawy Gąsiennicowego (1623 m.n.p.m.). Ścieżka jest szeroko, ułożona z kamieni. Z szlaku roztacza się bardzo ładny widok na Dolinę Suchej Wody. Po około dwudziestu minutach docieramy do stawu skąd możemy podziwiać min. Kozi Wierch (2291 m.n.p.m.), Granaty oraz oczywiście cel naszej wycieczki - Kościelec  (2155 m.n.p.m.).
Skręcamy w prawo na zielony szlak, który dość stromo pnie się na zboczem Małego Kościelca na Przełęcz Karb (1825 m.n.p.m.). Z przełęczy można oglądać kolejne szczyty np. Kasprowy Wierch (1987 m.n.p.m.)oraz najlepiej rozpoznawalną górę w polskich Tatrach – Giewont (1894 m.n.p.m.).
Z przełęczy na szczyt prowadzi czarny szlak. Jak informuje nas tablica znajdująca się przed wejściem na ten szlak – droga jest trudna i należy uważać na spadające z góry kamienie. Podejście jest strome, w kilku miejscach, zwłaszcza pod koniec, wspinamy się z użyciem rąk. Jeśli w nocy temperatura spada poniżej zera to można się spodziewać, że w niektórych zacienionych miejscach nawet w środku dnia będzie oblodzenie.
Po zejściu z Kościelca na przełęcz skręcamy w lewo i dalej schodzimy niebieskim szlakiem. Mijamy Długi Staw, Czerwone Stawki i Kurtkowiec z charakterystyczną wysepką. Dochodzimy do czarnego szlaku który biegnie z Przełęczy Świnickiej (2050 m.n.p.m.) do Murowańca. Przechodzimy obok Zielonego Stawu by po chwili dojść do skrzyżowania z żółtym z Kasprowego Wierchu. Po dwudziestu minutach od tego miejsca dotrzemy do schroniska.

Zdjęcia TatrGaleria

Kościelec znad Czerwonych Stawków
angelo1955
Szlak na Kościelec
Radek
Kasprowy Wierch i Giewont z Kościelca

Zdjęcia TatrKuźnice - Mur - Niebieskim

1KuźniceSkupniów Upłaz - skrz. ziel. z nieb.15 m
2Skupniów Upłaz - skrz. ziel. z nieb.Przełęcz Między Kopami75 m
3Przełęcz Między KopamiSchronisko Murowaniec20 m
 Długość trasy: 1h 50m (6.13 km) Przewyższenia do pokonania: w górę - 685m, w dół - 221m.

Zdjęcia TatrKuźn - Murow - Żółtym

1KuźnicePrzełęcz Między Kopami90 m
2Przełęcz Między KopamiSchronisko Murowaniec20 m
 Długość trasy: 1h 50m (4.222 km) Przewyższenia do pokonania: w górę - 551m, w dół - 86m.

Zdjęcia TatrBrzeziny - Murowaniec

1BrzezinyPsia Trawka40 m
2Psia TrawkaSchronisko Murowaniec60 m
 Długość trasy: 1h 40m (6.32 km) Przewyższenia do pokonania: w górę - 492m, w dół - 10m.

Zdjęcia TatrMurow - Kośc - Murow

1Schronisko MurowaniecCzarny Staw Gąsiennicowy30 m
2Czarny Staw GąsiennicowyKarb45 m
3KarbKościelec60 m
4KościelecCzerwone Stawki m
5Czerwone StawkiPP-zolto_ziel z prz lil i sucha prz - czarny ze swinickiej przelecy20 m
 Długość trasy: 2h 35m (4.234 km) Przewyższenia do pokonania: w górę - 650m, w dół - 123m.