Zdjęcia TatrGaleria

Giewont

Zdjęcia Tatr Mała Łąka - Giewont

Wycieczkę zaczynamy od wejścia do Doliny Małej Łaki. Początkowo szlak prowadzi bardzo spokojnie pod górę, aż do kotliny Szatra. W tym miejscu szlaki żółty i niebieski rozchodzą się. Niebieski szlak prowadzi prosto na Przysłop Miętusi, a następnie na Małołączniak (2096 m.n.p.m.). Skręcamy w lewo i żółtymi znakami, teraz już bardziej stromym podejściem, udajemy się na Wielką Polanę. W tym miejscu mamy dwie możliwe drogi - prosto przez polanę żółtym szlakiem, aż na Kondracką Przełęcz (1725 m.n.p.m.) lub możemy skręcić w lewo i Ścieżką nad Reglami dojść czerwonego szlaku, który prowadzi z Doliny Strążyskiej na Wyżnią Kondracką Przełęcz.
Oba warianty są bardzo przyjemne i dają dużo przyjemności z podziwiania otoczenia prześlicznej Doliny Małej Wody.
Pierwszy wariant:
Idąc dalej żółtym szlakiem przejdziemy wzdłuż całą Wielką Polanę. Droga przez polanę jest całkowicie płaska jednak później samo podejście na przełęcz jest raczej strome, a jeśli jest mokro to również bardzo śliskie. Podczas podejścia mamy widoki na liczne, wspaniałe skały: Mała Turnia, Wielka Turnia, Mnichowe Turnie, Siodłowe Turnie. Po dojściu do przełęczy, skręcamy w lewo i po paru chwilach jesteśmy ma Wyżniej Kondrackiej Przełęczy.
Drugi wariant:
Jeśli zamiast wejść na polanę skręcimy w lewo na Drogę nad Reglami to nasza trasa będzie na początku szła lasem i będzie pozbawiona ładnych widoków. Po 30 minutach czarnym szlakiem i po około 10 minutach od wejścia czerwone znaki dostaniemy się na grzbiet Grzybowca, skąd będziemy mogli podziwiać min. Giewont i Kominiarski Wierch. Od tego miejsca droga jest bardzo malownicza, po naszej prawie ręce będzie Dolina Małej Łaki, a za nią liczne turnie, a przed nami Siodło. Droga nie jest bardzo stroma, jedynie między Siodłem, a Wyżnią Kondracką Przełęczą jest bardziej pod górę.

Z tego miejsca pozostaje około 10-15 minut do wejścia na Giewont (1894 m.n.p.m.). W czasie wakacji, przy ładnej pogodzie może okazać się, że od przełęczy na Szczyt stoi kolejka ludzi i żeby dostać się pod krzyż należy uzbroić się w dużą dozę cierpliwości.

Zdjęcia TatrGaleria

Łysanki
Radek

Zdjęcia TatrMała Łąka - Kondracka p- Giewont

Przejście zPrzejście doKolor szlakuCzas
1Dolina Małej Łąki - wejścieDolina Małej Łąki - złączenie żółtego z niebieskim30 m
2Dolina Małej Łąki - złączenie żółtego z niebieskimDolina Małej Łąki - skrzyżowanie żółtego ze Ścieżka nad Reglami20 m
3Dolina Małej Łąki - skrzyżowanie żółtego ze Ścieżka nad ReglamiPrzełęcz Kondracka120 m
4Przełęcz KondrackaWyżnia Przełęcz Kondracka10 m
5Wyżnia Przełęcz KondrackaGiewont30 m
 Długość trasy: 3h 30m (5.685 km) Przewyższenia do pokonania: w górę - 902m, w dół - 1m.

Zdjęcia TatrMała Łąka - Grzybowiec- Giewont

Przejście zPrzejście doKolor szlakuCzas
3Dolina Małej Łąki - skrzyżowanie żółtego ze Ścieżka nad ReglamiPrzełęcz w Grzybowcu30 m
4Przełęcz w GrzybowcuWyżnia Przełęcz Kondracka80 m
5Wyżnia Przełęcz KondrackaGiewont30 m
 Długość trasy: 3h 10m (5.52 km) Przewyższenia do pokonania: w górę - 928m, w dół - 26m.