Zdjęcia TatrGaleria

Starorobociański Wierch

Zdjęcia Tatr Strążyska-Białego-Ku Dziurze

Krótka i bardzo przyjemna wycieczka. Rozpoczynamy idąc znakami czerwonymi w głąb Doliny Strążyskiej. Szlak jest typowo spacerowy, bez stromych podejść.
Po 45 minutach spokojnego spaceru docieramy na polanę gdzie znajduje się herbaciarnia i jak sama nazwa wskazuje można napić się herbaty. Przez dużą część drogi mamy wspaniały widok na Giewont (1894 m.n.p.m.).
Z Polany Strążyskiej żółtymi znakami idziemy około 10 minut do wodospadu Siklawica. Po powrocie na polanę skręcamy na Ścieżkę nad Reglami i udajemy się wzdłuż czarnych znaków w kierunku Czerwonej Przełęczy.
Po 45 minut podchodzenia pod górę docieramy na przełęcz. Nie schodzimy jeszcze na drugą stronę ale skręcamy na Sarnią Skałę (1376 m.n.p.m.). Z tej skałki, którą od pewnego czasu mogliśmy podziwiać podchodząc pod górę, roztacza się przepiękny widok na Zakopane.
Po powrocie na przełęcz idziemy dalej czarnymi znakami aż do skrzyżowania z żółtym szlakiem. Skręcamy w żółty szlak i idziem do wejścia do Doliny Białego. Po wyjściu z Doliny Białego idziemy na zachód Drogą pod Reglami.
Po drodze możemy skręcić jeszcze w Dolinę ku Dziurze. Sama dolina nie jest tak malownicza jak Strążyńska czy Białego, ale jeśli mamy latarkę to możemy na jej końcu wejść do Jaskini Dziura.
Przejście do jaskini i z powrotem to około 35 minut. Od wyjścia z Doliny ku Dziurze idziemy dalej Drogą pod Reglami by po chwili dojść do miejsca w którym zaczęliśmy wycieczkę, a więc do wejścia do Doliny Strążyskiej.

Zdjęcia TatrGaleria

2Dolina Strążyska - początek żółtego do SiklawicyCzerwona Przełęcz45 m
3Czerwona PrzełęczPolana Białego10 m
4Polana BiałegoDolina Białego - wejście45 m
 Długość trasy: 2h 25m (5.828 km) Przewyższenia do pokonania: w górę - 416m, w dół - 394m.

Zdjęcia TatrDolina ku Dziurze

Przejście zPrzejście doKolor szlakuCzas
1Dolina Ku Dziurze - wejścieDziura20 m
 Długość trasy: 0h 20m (1.062 km) Przewyższenia do pokonania: w górę - 161m, w dół - 1m.